Szépjónapot mindenkinek!

Ismét van egy kis időm blogolni, így belekezdek egy kissé hosszabb lélegzetvételű cikksorozat elkészítésébe, elsőnek némi talpazással. A változatosság kedvéért Malifaux a téma, csak most a saját csapatom, Colette és kis barátnői. A talpak elkészítésén kívül előreláthatólag lesz némi festés, képek a festett figurákról, aztán a nyár folyamán a hozzájuk illő display base elkészítése, valamint lehetséges, hogy egy moduláris terepasztal összerakása is.

No de kezdjünk bele, mint említettem, a talpazással.

 

Alapsztori: a hölgyek éppen megérkeztek a Nowhere nevű, elég erőteljesen lepusztult, vadnyugati stílusú bányászváros vasútállomására. Emiatt egyesek még a kicsit kiemelt peronon állnak, egyesek már a "sivatag" "homokját" tapossák (igen, vonat is lesz. Ha sikerül beszereznem Ámerikából)

Mint mindig, a szükséges eszközökkel/hozzávalókkal kezdem:
- levegőre keményedő gyurma
- pillanatragasztó
- PVA ragasztó
- szódabikarbóna
- talpak, figurák, egyebek
- szerszámok (fúró, csipesz, ecset, csípőfogó, stb.)

1. lépés

A talpakat kitöltöm gyurmával, és az eddigiektől eltérően ezután fejjel lefelé fordítom, és szilárd felületre nyomva kilapítom a felszínét. Ebben az esetben kevésbé lenne előnyös a nagyon egyenetlen talaj.
 

2. lépés (klikk a képekre a nagyobb verzióért)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 




Egy kevés száradás után a figura/peron elhelyezése, a szokásos módon, hogy egy kis bemélyedés legyen a lába/"tüskéje"/a peron lábai helyén. Ezután ismét száradás, majd a figurák beragasztása a megfelelő helyekre. (mivel ezek a figurák egy közös display base-re kerülnek majd, ezért figyelnem kellett arra, hogy a peronok felszíne egy magasságban legyen. Nem volt egyszerű.)
 

3. lépés
Miután felragasztottam a figurát, egy ecset végével (egy eléggé elcseszett és mély) keréknyomot húztam a gyurmába. Ennél a lépésnél érdemes a különböző "kiegészítőket" is elhelyezni a talpon, illetve a gyurmát pár helyen felhúztam a peronok lábaira, mintha odafújta volna a homokot a szél.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

E fázis végén a kész figurák:


4. lépés
Előkerülnek a következő fázishoz szükséges eszközök: ecset, PVA ragasztó, víz, szódabikarbóna, kiskanál,  illetve egy dobozka a szóráshoz. A talpat vékonyan lekenem híg ragasztóval úgy, hogy a keréknyomba viszonylag kevés kerüljön.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
5.lépés
Egy kiskanállal szódabikarbónát szórok a ragasztós részekre, majd hagyom száradni legalább 1-2 órán át.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



6. lépés


Száradás után fejjel lefelé fordítva a talpat leütögetem róla a felesleges szódabikarbónát, ezután egy nem túl durva szőrű ecsettel leseprek még egy keveset. Kész!

A kész talpak (igen, miután elkészültek, elfelejtettem lefotózni, úgyhogy csak alapozás/az egyik kifestése után készült kép):

Illetve egy kis bónuszként  egy fotó párom gremlinjeiről:

Nos, ennyi volna, jó talpazást mindenkinek! Remélhetőleg hamarosan jelentkezem egy újabb cikkel.

Tiszteletem!

                NightseeR / Alexei

A bejegyzés trackback címe:

https://fessagoblinkalozzal.blog.hu/api/trackback/id/tr372887050

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

goblinpirate 2011.05.08. 13:50:20

Jó lett!
Pár kérdés: Balsa fát használtál a fa részekhez? Peron a csajoknál - híd az egyik Gremlin alatt.

levegőn száradó gyurmánál mi a különbség a fehér és a terracotta között,azon kívül hogy a színük más?
Esetleg a fehér szolgál kifejezetten a talpazáshoz?
Azért kérdezem, mert be kell szereznem ha Pesten járok, aztán nem akarok rosszul választani:).

NightseeR 2011.05.08. 13:54:08

Az összes Malifaux talpon balsa fát használtam a fa cuccokhoz. (jah, a gremlinek talpát sem én csináltam, az is párom munkája ;) )

A gyurmás kérdésről fogalmam sincs, lehet hogy csak a színük, de a biztonság kedvéért szerintem vegyél fehéret, én Jovi márkájút használok (óccó, sok és jó sok ideig elég az a mennyiség). A kreatív/hobbyboltok nagy részében láttam már olyat :)
süti beállítások módosítása